Jak hubnout a přežít návštěvy – 5 jednoduchých tipů a triků

Jednou se rozhodnete, že zhubnete. Pokud pro to skutečně začnete něco dělat, asi změníte jídelníček, začnete více cvičit a celkově se budete snažit změnit svůj životní styl. Dříve či později se však dostanete do situace, kdy budete chtít k sobě domů pozvat návštěvu, sami budete k někomu pozvaní, případně budete trávit víkend mimo domov. Všechny situace, které vedou k vybočení ze stereotypu, mohou být z hlediska hubnutí vysoce rizikové.

Hubnutí

Nejlépe se hubne, pokud máte ustálený životní rytmus. Ráno se nasnídáte, jdete do práce, tam máte možnost zdravě svačit, pak se naobědváte, dokončíte práci, opět se nasvačíte, jdete si zacvičit a nakonec si doma přichystáte zdravou večeři. Jenže takový život by byl nudný, fádní a natolik stereotypní, že by vás nakonec vůbec nebavil. K životu jsou potřeba i další lidé, udržování společenských, přátelských a rodinných vztahů.

Riziko mohou představovat nejrůznější večery s přáteli, kdy se rozhodnete dívat na film nebo si jen tak povídat a u toho konzumovat tradiční pokrmy typu chipsy, coca-cola, chlebíčky, jednohubky, objednáte si pizzu apod.

Rizika, která mohou vést k nezdaru při hubnutí a k jo-jo efektu, se však dají poměrně dobře snižovat na minimum, pokud se budeme o jídlo zajímat předem. Pomoci nám mohou následující tipy:

1. Na návštěvu s vlastním jídlem

Jestliže jsme pozvaní na návštěvu, nekupujeme tvrdý alkohol a balík chipsů. Místo toho vezmeme třeba lahev lehkého bílého vína a kvalitní sýr. Pokud jdeme na návštěvu v průběhu dne, můžeme napéct muffiny z celozrnné špaldové mouky, které budeme místo cukru sladit medem. Na dopolední i odpolední návštěvu se hodí také košík s ovocem.

2. Hosty vítáme obloženými mísami

Nebudeme líní a nenasypeme chipsy do misky minutu před příchodem hostů, ale připravíme jim (a sobě) menší pohoštění. Na tác, větší či menší talíř, záleží na počtu zúčastněných osob, naskládáme vše, co máme rádi, a co nám přitom nebrání v hubnutí. Můžete naservírovat šunku s 90% podílem masa, různé druhy 30% sýrů, listy zelených salátů, nakrájené papriky, cherry rajčátka, na proužky nakrájenou mrkev a salátovou okurku. Můžeme přidat také nějaké pikantnější a tučnější sýry, případně předem uvařit vejce a vkusně je do obložené mísy naaranžovat. Na stůl pak stačí rozhodit pár vidliček a uvidíte, jak všem bude chutnat. Pokud zeleninu pokapete olivovým olejem, lehce osolíte nebo přidáte balzamikový ocet, možná budete muset ještě přikrajovat.

3. Pro sebe vždy na vlastní talíř

Nezáleží na tom, zda konzumujeme něco na návštěvě nebo máme návštěvu u nás doma. Vždycky si vezmeme svůj talířek, na který si budeme dobroty ze stolu skládat. Jedině tak budeme mít pod dohledem to, co skutečně sníme. Obložené mísy a plné stoly jsou totiž velice zrádné. Uždibujeme, uždibujeme, povídáme si s přáteli a najednou zjistíme, že už pomalu nedopneme kalhoty.

4. Hlavně se neopít

Jestliže se rozhodneme zdravě jíst a zdravě žít, nesmíme opomíjet pitný režim. Je v pořádku, pokud vypijeme několik sklenic vody, ale už není dobré, když vodu nahradíme pivem či vínem. Po alkoholu se také tloustne. Zkuste si dát třeba sklenku vína a k ní 2 sklenky vody.

5. S hubnutím žádné tajnosti

Poslední rada je asi tou nejdůležitější. Ušetříme si mnoho těžkostí, pokud ostatním o tom, že jsme začali hubnout, řekneme. Nemáme se přece za co stydět! Správný hostitel pak nebude na stůl dávat jen samé zákusky a dorty. Samozřejmě to nemusíme vykládat každému na potkání. Jestliže ale jdete k někomu na návštěvu, je dobré ho na změny v jídelníčku připravit, aby pak nebyl zklamaný, když budete odmítat nezdravé pohoštění, které pro vás přichystal. A není na tom nic trapného. Pokud má někdo alergii na nějakou potravinu, tak se také přece postará o to, aby mu servírována nebyla.

Jak vidíte, hubnutí skutečně neznamená, že bychom se měli vzdát všeho, na co jsme doposud byli zvyklí. Nadále se můžeme setkávat s přáteli, pořádat různé bujaré večírky a slavnosti, jen nesmíme zapomínat na sebe a na potřeby svého vlastního těla. Nic se neděje, když čas od času trochu vybočíme. Zároveň se však můžeme postarat o to, aby ta vybočení nebyla na denním pořádku.