Jak najít čas na pravidelné stravování

„Jezte pravidelně, nejlépe 5-6 porcí denně.“ Připadá vám tato rada jako něco nesmyslného, co v žádném případě nedokážete splnit? Trávíte celé dny v práci, do toho se snažíte postarat o rodinu a o domácnost? Lítáte do práce, pak pro děti do školky, do školy, rozvážíte je po zájmových kroužcích, pak ještě honem připravujete něco k večeři a večer jste rádi, když si půl hodiny před spaním sednete před televizi? A přestože jste takto aktivní, neustále přibíráte na váze? Pak je potřeba s tím něco udělat!

Na jídlo myslete!

Věřte, že čas na pravidelné stravování si určitě najdete. Je však potřeba, abyste na jídlo začali myslet. Musíte si předem promýšlet, co kdy a v kolik hodin asi tak budete chtít jíst. Dobré je si vést záznamy. Napíšete si stručný jídelníček na každý den, podle kterého se pak budete řídit. Pomůže vám to jak v nakupování surovin nutných pro přípravu jednotlivých chodů, tak i v dodržování pravidelnosti ve stravování. Každou splněnou položku si pak s radostí odškrtněte.

Nastavte si budík na mobilu

I když si jídlo rozvrhnete, přesto na něj zapomínáte? Zkuste si nařídit upomínku na mobilu, která vás vždy včas upozorní, že je potřeba si dát něco k jídlu. Možná vám to přijde absurdní, ale skutečně to funguje.

Kolikrát čas v práci, při studiu nebo u počítače plyne takovou rychlostí, že  z rána je najednou poledne a z poledne večer. Ráno se doma nasnídáte, polední pauzu v zaměstnání možná dodržíte, večer se doma taky někdy najíte. Ale kde je dopolední a odpolední svačina? Právě na ty je dobré si budík nařídit. Stejně tak třeba na čas oběda a večeře, aby se vám náhodou nestalo, že budete večeřet až v době, kdy už budete pomalu omdlívat hlady.

Mějte jídlo při sobě

Noste si jídlo do zaměstnání, mějte jednoduché svačinky v autě, v batohu, v kabelce. Pořiďte si raději větší tašky, aby se vám do nich pití a jídlo vždycky vešlo, zvlášť, pokud pracujete celý den v terénu. Některá zaměstnání mají samozřejmě svá specifika, ale s trochou dobré vůle se vždy podaří najít vhodný kompromis.

Nejprve to bude chtít nastudovat, co je ke které svačině vhodné. Také budete muset popřemýšlet, co si do práce vzít můžete, i když v ní třeba nemáte ledničku či mikrovlnnou troubu. Avšak věřte, že takové přemýšlení vám dá zabrat jen na začátku, postupně si budete osvojovat určité návyky a už si budete svačiny a další jídla chystat zcela automaticky tak, aby odpovídala zdravému životnímu stylu.

Jíst pravidelně po 2-3 hodinách je skutečně velmi důležité. Díky pravidelnosti ve stravování se vám podaří snížit chutě na sladké i slané pochutiny, nebudete mezi jídly trpět pocity hladu a váš organismus se dostane do stavu, kdy mu nebude nic chybět, kdy nebude muset střádat tukové zásoby na horší časy. Díky častému a pravidelnému zdravému stravování se budete cítit dobře nejen fyzicky, ale i psychicky. A kvůli tomu se na jídlo myslet vyplatí!