Jak skoncovat s únavou?

Únava je u lidí velmi častá. Jdete pozdě spát, nespíte klidně, v noci se budíte, budíte se předčasně před budíkem, nemůžete usnout, dlouho se převalujete, než jdete spát. Ráno se pak cítíte rozlámaní, nevyspalí, unavení, bez energie. Je potřeba s tím něco udělat, protože kvalitní a dobrý spánek je pro tělo důležitý, regenerujete tak tělo, odplavuje únavu, dodává tělu energii. Potřebujete pravidelně spát a to asi osm hodin, aby se tělo zregenerovalo a bylo opět svěží. Jedině tak si zajistíte, že vaše tělo bude odpočaté a vás odpoledne nezastihne únava, nebude se vám chtít spát, nebudete neustále zívat, nebudete se nutit mít otevřené oči a podobně. Máme pro pár tipů, jak skoncovat s únavou.

Spící žena

Spát? Jedině sami

Nemyslíme, abyste partnera odstrčili, ale spěte sami, bez psů, bez dětí. I když je to těžké vyhodit ze své postele dítě, musíte to udělat, jinak se nevyspíte. Bude vám pořád někdo překážet, pes a také i dítě. Budete se neustále budit, protože dítě se v posteli pohybuje, různě se otáčí, budete mít strach, abyste dítě nezalehli, nijak mu neublížili a podobně. Ráno pak jste nevyspalí, podráždění a nevrlí.

Spát ve stejnou dobu

Jednou jdete spát v osm večer, jindy v deset, podruhé ve dvě hodiny ráno. Chodit spát v různou hodinu vám neprospívá. O kvalitním spánku si tak můžete nechat jen zdát, rozhodně zde nic kvalitního nenajdete. Podobně jako malé děti i vy potřebujete pravidelný spánkový režim. Rozvrhněte si proto, v kolik budete pravidelně chodit spát a toho se držte. Pokud se občas stane, že jdete spát v jinou dobu, tolik to nevadí, ale opravdu jen občas. Stanovte si určitou hodinu a tu dodržujte zuby nehty.

Večer kofein? Ani náhodou!

Zelený čaj, káva, kola, energy drinky a podobně. Večer, před spaním si to rozhodně odpusťte. Obsahují mnoho cukru, což pro tělo není dobré, ale hlavně v sobě mají kofein, který brání usnutí a to i ve chvíli, kdy se budete cítit unavení a kdy budete v posteli zívat, budete unavení, ale neusnete. Vyhněte se proto takovýmto nápojům a usnete rychleji a spánek bude klidnější.

Spěte jen určitý počet hodin

Málo hodin spánku není dobré, ovšem ani přemíra spánku není dobrá. Pokud spíte někdy až deset hodin, není to, to nejlepší. Doporučuje se spát maximálně osm hodin. To je tak akorát, kdy si tělo dostatečně odpočine a může fungovat bez větších známek únavy.

Cvičení

Když se ráno probudíte, obvykle se vám nechce z postele. Přesto se z postele „vykopete“ a vyjdete z ní. Ráno je dobré se protáhnout, nemusíte cvičit silově, abyste se zapotili, jen tak zlehka, aby vaše tělo bylo celé prokrveno a vy se tak připravíte na celý den. Odpoledne si také zacvičte i to proti únavě pomůže.

Lehká jídla a pravidelná strava

Pokud jíte jen ve chvílích, kdy si na jídlo vzpomenete, není to dobře. Člověk by měl jíst pětkrát denně, po malých porcích. Snídaně je základ, neodpírejte si ji, v těle to nadělá hotovou paseku a může přispět i k únavě. Záleží také na tom, co jíte. Pokud jíte samé uzeniny, tučná jídla, mastná jídla, budete se logicky cítit unavenější a bez energie. Dejte si lehká, zdravá a netučná jídla, dejte si ovoce a zeleninu, hodně pijte neslazené tekutiny a uvidíte, že únava nebude tak častým jevem. Navíc se po jídle budete cítit dobře.