Jak zlepšit svůj metabolismus?

Metabolismus je vlastně látková výměna. Látková výměna musí v těle fungovat přesně tak jak má, pokud je pomalá může to zapříčinit také problémy s nadváhou a také se hubne pomaleji či vůbec. Pokud vám metabolismus pracuje rychle, je to určitě plus, protože si můžete dát téměř cokoliv na jídlo a nepřiberete ani gram. Stačí ovšem, pokud váš metabolismus funguje tak jak má. Jestliže však metabolismus nefunguje tak jak má, může to mít řadu různých příčin.

Může to být dáno geneticky, můžete onemocnět a metabolismus se nemocí oslabí, poškodí. Dnešní uspěchaná doba správnému metabolismu příliš nenahrává. Stres, nepravidelnost stravy, nezdravá strava a podobně. To vše může zapříčinit, že váš metabolismus bude narušený, bude pomalý a může se projevovat také různými nepříznivými vlivy. Zácpou, bolestmi břicha, již zmíněnou nadváhou a podobně. Je důležité, aby metabolismus fungoval správně a pokud nefunguje, je dobré jít k lékaři, který odhalí onemocnění, případně doporučí jiné stravování. Svůj metabolismus si také můžete zlepšit sami.

Pravidelná strava je základ!

Pravidelná strava

Pravidelné jídlo je velmi důležité. Pokud jíte jednou, maximálně dvakrát denně není to pro váš metabolismus to pravé. Ideálně by se mělo jíst pětkrát denně a to v malých porcích. Pro některé lidi je však tohle uspořádání zcela nemožné, nejde to v rámci času. Minimálně bychom tedy měli jíst třikrát denně. Ideálně jíme ve stejnou hodinu, aby se tělo a hlavně metabolismus naučilo pravidelnosti.

Snídaně je základ Snídani mnoho lidí vypouští. Nemají čas, nechce se jim vstávat o pár minut dřív, nestíhají, nechtějí snídat a mnohé další výmluvy. Snídaně je však základem a lidé, kteří snídají pravidelně, lépe hubnou, nemají večer hlad, výživná snídaně jim dodá energii a sílu na celý den, zaplní žaludek, netrápí vám pak hlad. Samozřejmě na snídani si nedáte párky, chlebíčky s majonézou a podobně. Snídaně by měla být lehká, zdravá a chutná. Dejte si cereálie s mlékem, jogurt s ovocem a müsli, cereální chléb s pomazánkami, cereální houska se sýrem či se šunkou.

Pitný režim

Tekutiny jsou pro člověka velmi důležitý. Zelený čaj je přirozený zdroj kofeinu. Ten tak metabolismus stimuluje víc než pití běžných tekutin. Stačí vám jeden až dva šálky zeleného čaje denně a metabolismus si tím nastartujete. Myslete však na množství zeleného čaje, protože kofein také ovlivňuje centrální nervovou soustavu, tepovou frekvenci a dýchání, proto kofein v těle udržujte v mírné hladině. Dále pijte vodu, neslazené čaje, čerstvé šťávy z ovoce a podobně.

Voda

Když už je řeč o vodě je dobré denně vypít několik sklenic chladné vody. Chladná voda totiž pomáhá spálit kalorie a nastartuje metabolismus. Není dobré konzumovat sladké nápoje, které obsahují kofein, plno cukru, umělých sladidel a podobně.

Přírodní potraviny

Chemicky neošetřené, zejména ovoce a zelenina. Navíc, ovoce a zelenina je velmi vhodná pro metabolismus a pro trávení. Chemicky upravené potraviny v sobě mají pesticidy, samozřejmě v malém množství, ovšem i to je pro metabolismus škodlivé.

Pohyb

Jestliže rozpohybujete své tělo, rozpohybujete také svůj metabolismus. Pohybem si pomůžete k lepšímu a rychlejšímu trávení, což vám rozhodně pomůže. Vhodné je kardio cvičení. Stačí třicet minut denně a metabolismu pomůžete, navíc se budete cítit mnohem lépe, zlepší se vaše kondice, a pokud chcete zpevnit své tělo, je to ideální volba. Cvičení si můžete zvolit jakékoliv, tancujte doma na oblíbenou hudbu, choďte cvičit, cvičte doma, zkrátka cokoliv.