Nejšílenější diety, které skutečně existují

Patříte mezi milovníky diet a máte pocit, že jste vyzkoušeli už opravdu vše, co se dalo? Omyl! Diet je tolik, že se nemůžete snad nikdy dopočítat a kromě těch běžných a osvědčených, přibývá stále více nových diet. Mnohdy jsou ovšem natolik šílené, že je lepší o nich jen číst, než je zkoušet. Všechny diety mají jedno společné, měly by vám pomoci zbavit se přebytečných kilogramů. V některých případech ovšem za cenu vlastního zdraví. Zajímá vás, které diety mezi ně patří? Pak čtěte následující řádky.

Diety, které rozhodně nedoporučujeme

Přežvykovací dieta

S touto dietou přišel na přelomu 20. století Horace Fletcher, který tvrdil, že příroda potrestá ty, kteří nebudou pořádně žvýkat. Podle jeho teorie byste každé sousto měli v ústech žvýkat minimálně 32 krát a nejlépe tak, že přitom budete mít hlavu nakloněnou dopředu a když chcete polknout, zakloníte pouze hlavu dozadu a rozmělněná strava vám sklouzne do krku. Aby to nebylo dost šílené samo o sobě, tak jídlo, které vám do krku nesklouzne, to musíte hned vyplivnout.

Tento druh diety lze v praxi využít tak, že skutečně je dobré jídlo déle žvýkat. Na tom se shodnou všichni odborníci. Ovšem bohatě stačí, když každé sousto rozmělníte pětkrát až desetkrát a normálně spolknete. Není to dieta jako taková, ale určitě tím nic nezkazíte.

Spací dieta

Hlavní roli v této dietě hraje spánek, který musí být opravdu dlouhý. Tato dieta vychází z toho, že pokud spíte, tak nejíte. Funguje to tedy tak, že když potřebujete zhubnout, musíte, co nejvíc to půjde, spát a díky tomu „zaspíte“ hlad. Tato dieta v určitém smyslu funguje, ale je velice nezdravá a výsledky jsou krátkodobé.

Ovocná dieta

Jak již název napovídá, u této diety jíte pouze ovoce. Ovoce by mělo tvořit minimálně 75 % denní stravy. Někteří zastánci tohoto způsobu hubnutí jsou dokonce přesvědčeni, že je to strava, kterou se živili Adam a Eva. Věří, že se jedná o návrat do ráje.

Pravda je taková, že tento způsob stravování je velmi zdraví škodlivý. Rozdíl je v tom, pokud budete chtít pročistit svůj organismus a pár dní se stravovat pouze ovocem, tím nic nezkazíte a nejspíš i zhubnete. Ovšem při dlouhodobějším držení ovocné diety budete mít nedostatek vápníku, bílkovin, železa, zinku, vitamínu D, B a esenciálních mastných kyselin.

Kyslíková dieta

Jedná se o hodně šílený způsob hubnutí, který se skládá z toho, že nebudete jíst vůbec nic. Původní název tohoto „životního stylu“ pochází z angličtiny „breatharianism“ v překladu něco jako „dýchačství“. Podstatou tedy je, že se živíme pouze vzduchem, tím, že dýcháme, tak přijímáme energii vzduchem.

Další nezbytnou složku „stravy“ by měla tvořit sluneční energie, která nám dodává životní sílu. Tento životní styl propaguje americký The Breatharian Institue, který dokonce požádá semináře, díky kterým se mají lidé naučit žít pouze pomocí vzduchu. Bohužel se najdou tací, kteří tomu věří a díky této dietě zemřeli.

Olejová dieta

Při této dietě můžete jíst cokoliv, ale každé ráno začnete určitým rituálem. Musíte vypít sklenici panenského olivového oleje a poté vydržet alespoň dvě hodiny nejíst. Olej otupí vaše chuťové buňky a vy nebudete mít chuť na jídlo. Ovšem druhá stránka je, že vám může být po vypití oleje natolik zle, že nebudete mít chuť jíst vůbec. Tím samozřejmě můžete zhubnout, ovšem nic zdravého to není a je to skutečně jen pro silné nátury.

Čínská polévka

Také tato dieta je velmi humorná. Spočívá v tom, že byste měli jíst pouze čínské polévky ze sáčku. Zastánci tohoto způsobu stravování jsou přesvědčeni, že polévka neobsahuje téměř žádné cukry a tuky a zároveň je dokáže zasytit. Bohužel čínské polévky nemají dostatečný poměr živin a naopak obsahují mnoho nepříznivých látek, jako je sůl a koření. Proto nejsou vůbec zdravé, pouze zaplní žaludek a navodí pocit sytosti.

Podobně šílených diet je celá řada, lidská fantazie nezná hranic. Možná vám tento humorný seznam pomůže pochopit, jak moc jsou některé diety nesmyslné a mohou ohrozit vaše zdraví. Pokud chcete skutečně zhubnout, musíte vyvážit příjem a výdej energie. Je tedy rozumné jíst vše v malých dávkách a s mírou, vyhnout se sladkým a tučným jídlům a především zvolit jakýkoliv druh cvičení.