Pravidelným plaváním zhubnete a zbavíte se stresu.

Pokud chcete prospět vašemu tělu, začněte pravidelně plavat. Třeba se můžete domluvit s kamarádkami, vzájemná motivace je nejlepší při jakékoliv pohybové aktivitě. Plavání v sobě zahrnuje posilovací a současně aerobní trénink, proto je skvělým sportem při hubnutí. Nejenže se zbavíte nadbytečných kil a zlepší se vaše kondice, pohyb ve vodě také perfektně osvěží vaši unavenou psychiku.  

Sportovní disciplína vhodná pro každého 

K přednostem rekreačního plavání patří, že se mu může věnovat takřka každý. Výjimkou nejsou ani senioři v pokročilém věku, těhotné ženy nebo lidé s výraznou nadváhou. Plavání lékaři nedoporučují jen velmi zřídka, například při vážných kožních či gynekologických potížích. Pokud se pro plavání rozhodnete, vyplatí se natrénovat správnou plaveckou techniku, a hlavně se nebojte hlavu ponořit pod hladinu. Plavání v poloze s hlavou nad vodou je totiž pro krční páteř zcela nevyhovující.

Ideální možnost, jak spalovat tuky

Chodíte kvůli štíhlé linii pravidelně běhat nebo jezdíte na kole? Máme pro vás jedno srovnání. Při plavání v aktivním tempu vydáte dvakrát až pětkrát více energie než na suchu. Z hlediska efektivního spalování tuků však hraje podstatnou roli i teplota vody. Profesionální trenéři doporučují při hubnutí spíše vodu teplejší, ve vodě s chladnější teplotou má totiž tělo tendenci tuky příliš „nespouštět“.

Psychické uvolnění 

Plavání je pro vás výbornou aktivitou, i když zhubnout nepotřebujete. Je například hotovým „zázrakem“ pro rozvoj dýchacího systému. Plaváním se zvyšuje kapacita plic a narozdíl od běhání šetříte své klouby. Navíc bezprostřední kontakt s vodou prospívá nejen fyzickému tělu, ale také psychice. Průzračná voda a pohyb v ní dokáže zklidnit a uvolnit mysl, proto se jedná o jeden z nejvyhledávanějších způsobů aktivní relaxace.