Špatně spíte? Pár tipů, jak si pomoci k lepšímu spánku.

Spánek je pro tělo velmi potřebný. Ve spánku se regeneruje jen tělo, ale také mysl, sbírá se energie na další den. Pokud je spánku málo, je to špatné, tělo totiž ochabuje, nemá energii, je unavené, malátné. Naopak, když je spánku hodně, i to může škodit tělu, je moc odpočaté, může být také malátné a můžou se objevovat zdravotní problémy a potíže. Spánku člověk zkrátka potřebuje tak akorát.

Ovšem není vždy jednoduché a lehké spát přesně optimální dobu. Člověk by chtěl, jde si dříve lehnout, leží v posteli a spánek nikde. Hodina, dvě. Převalujete se ze strany na stranu, hledáte vhodné místo na usnutí, jste často naštvaní, spát se vám chce, ale usnout nejde, v hlavě vám lítají všechny problémy, přemýšlíte jak vyřešit co máte k řešení, co zítra nakoupit, co uvařit, přemýšlíte o práci, o všem možném, co vás trápí. Usnete pozdě, nespíte klidně a ráno vás budík probudí z těžkého spánku, celý den jste malátní, ospalí a unavení.

Špatný spánek se může podepsat na vašem zdravotním stavu. Kromě únavy, nebude váš imunitní systém dostatečně silný, budete oslabení, můžou vás bolet oči, štípat oči, cítíte se malátní, unavení, bez energie. Proto není radno spánek podceňovat a připravit se na něj a na to, jak je možné si spánek zlepšit. Mnoho lidí, když jdou spát, jsou naštvaní, rozčílení, se starostmi, s problémy, které nejsou vyřešené a které vás trápí. Pokud tomu tak je, v momentě kdy jdete spát, se tělo uklidní, nepracuje, mozek tak začne probírat všechny starosti a vy budete řešit problémy a nebudete se snažit usnout. Spát jděte pokud možno nerozhádaní, ne ve stresu, nechte starosti za sebou a veškeré problémy. Poté se bude usínat mnohem lépe.

Co se týče barvy stěny v ložnici, ta je také poměrně důležitá. Není dobré vymalovat si ložnici nějakou agresivní barvou. Nevhodná je červená, fialová, sytě zelená, sytě modrá, tmavě hnědá. Žádná agresivní barva, nejlepší jsou jemné, studené barvy, které nikterak neruší spánek a možné usínání. Pro zdravý spánek není dobré spát na sedačkách a rozkládacích pohovkách. Pokud ano, je dobré mít v rozkládací sedačce či pohovce dobrou a kvalitní matraci.

Není dobré také usínat v místnosti, kde je televize a kde se na televizi díváte. Proto není dobré mít televizi v ložnici, z hlediska zdravého spánku to dobré opravdu není. Myslete na to, že pokud se díváte v jedné posteli na televizi, pak jí vypnete a čekáte, že za chvíli usnete, není tomu tak. Nejlepší co pro zdravý spánek můžete udělat, je to, že na gauči nebo například v křesle se dívejte na televizi a poté, když si jděte až lehnout. Pro zdravý spánek není také dobré, když se díváte na televizi a jdete ihned poté spát. Spánek to může narušit. Tak jako nedělejte rušnější aktivity. Například poslouchat hlasitější písničky, hrát nějaké hry na počítači, na mobilu a podobně. Před spánkem je dobré být v klidu.

Pro kvalitní a zdravý spánek je důležité mít kvalitní postel a hlavně kvalitní matraci. Na matraci není dobré šetřit. Matrace má vliv kromě spánku na záda, takže po spánku na nekvalitní matraci nebudete jen ospalí, unavení a bez energie, ale také vás můžou bolet záda, může vás bolet za krkem a podobně.