Zvyšte svou imunitu pomocí zeleniny

Každý z nás potřebuje silný imunitní systém. Imunitní systém pomáhá tělu, aby se bránilo nepříznivým vnějším vlivům, které mohou tělo ohrožovat. Pokud je imunitní systém oslabený nebo není dostatečně silný, můžou se do těla dostávat různé bakterie a různé infekce. Poté se objevují rýma, kašel, únava, zimnice a různé nemoci, infekce a záněty. Imunitní systém je důležité zvyšovat a posilovat. Jedině tak si vybudujete správný a silný imunitní systém, který bude schopně bránit vaše tělo před různými nepříznivými vlivy. Budete tak zdravější, odolnější vůči různým nemocem a onemocněním, infekcím, zánětům. Nebudete tolik unavená, budete mít energii. Imunitní systém jde zvýšit a posílit různými způsoby a to dokonce i pomocí zeleniny, přesněji pomocí konzumace zeleniny. Ta tělu dodává vitamíny a minerály.

Česnek

Česnek je nejzdravější zelenina a toto označení si vysloužila právem. Chrání buňky a pomáhá tělu předcházet chronickým onemocněním. Chrání proti infekcím, proti nachlazení, pomáhá vás z nachlazení vyléčit, pokud se už objeví. Česnek na topinky, do masové směsi, pečený česnek, česneková pomazánka a mnoho dalších a dalších pochutin si  vytvoříte z česneku.

Červená řepa

Červená řepa pročistí vaše orgány, má v sobě hodně železa, právě toto totiž napomáhá k tvorbě krvinek. Chrání před srdečními onemocněními, před rakovinou a podobně. Z červené řepy snadno vytvoříte salát, studenou mísu a podobně.

Špenát

Špenát je výborným zdrojem beta-karotenu. Tento beta-karoten tělo změní na vitamín A. Špenát také v sobě má zinek, právě zinek vás chrání proti různým chorobám. Vitamín C, který špenát také obsahuje, zvyšuje vaši odolnost a to vůči infekčním onemocněním a také nachlazení. Vitamín B, který je ve špenátu obsažen tělu dodává sílu a také vitalitu. Špenát je dobrý jako hlavní chod, nebo také jako náplň do slaných závinů a podobně.

Batáty (sladké brambory)

Batáty jsou sladší variantou klasických brambor. Batáty jsou však bohaté na beta-karoten, na vlákninu, na vitamín E a podobně.

Brukvovitá zelenina

Brukvovitá zelenina uvolňuje isiothykanáty, ty působí proti karcinogenům. Mezi brukvovitou zeleninu můžeme zařadit růžičkovou kapustu, kedlubnu, zelí, květák, kapustu, brokolici a podobně.

Brokolice

Ta pomáhá proti vzniku zhoubných buněk při rakovině prostaty. Ovšem musí se konzumovat poměrně často, minimálně čtyřikrát týdně. Z brokolice si můžete udělat salát, můžete ji zapéct, udělat polévku či přidat do těstovin.

Cibule

Dalším známým pomocníkem v boji proti nemocem je cibule. Cibule obsahuje querceetin, právě to je silný antioxidant. Tento antioxidant bojuje proti vysokému tlaku, proti alergiím, proti rakovině a podobně. Obsahuje podobné látky jako česnek. Cibuli používáme v kuchyni takřka denně při přípravě různých jídel.

Rajčata

Obsahují velké množství antioxidantů, které pomáhají chránit imunitní systém. Rovněž díky lykopenům pomáhá proti rakovině prostaty. Rajčata si můžeme přidat ke každému jídlu jako přílohu, můžeme připravit rajčatový salát, zeleninový salát, kde budeme mít rajčata a podobně.

Artyčok

Artyčok obsahuje cynarin, je to látka, která je velmi vysoce ceněna a to především kvůli její schopnosti detoxikace. Artyčok rovněž obsahuje vitamín B, který posiluje imunitu a zvyšuje mentální schopnosti. Artyčoky můžeme přidat do salátu, k masu, k těstovinám, můžeme je i naplnit různými náplněmi.

Červená paprika

V červené paprice je mnoho vitamínu C, posiluje imunitu. Na rozdíl od žlutých a zelených paprik má v sobě větší podíl beta-karotenu. Červenou papriku můžeme přidat do salátu, k jídlu, můžeme ji naplnit či upéct.