5 tipů jak při hubnutí nemít chuť na sladké a slané

Jestliže jste začali hubnout, bude vás možná dieta, pro kterou jste se rozhodli, chvilku bavit, ale po čase zjistíte, že vám pořád něco chybí. Je vám líto, že si nemůžete dát pizzu se svými přáteli. Mrzí vás, že si nemůžete dopřát čerstvé tvarohové buchty po nedělním obědě. Při představě, že už nikdy nebudete moci sníst na posezení tabulku čokolády, se rozpláčete.

Nemůžete se však na všechno dívat tak černě, zkuste nejprve následující tipy:

1. Jezte pravidelně

Jakmile začnete pravidelně po 2-3 hodinách jíst, jídlo si budete předem promýšlet, budete jíst tak, abyste respektovali zásady zdravého životního stylu, nebudete mít na pochutiny typu sladké a slané tolik chuť. Musíte jíst tak, abyste neměli mezi jednotlivými jídly hlad a aby vás vaše nová strava skutečně naplňovala.

2. Sladké typu čokoláda na čas úplně vynechte

Je dokázané, že pokud svou oblíbenou čokoládu nějaký čas zcela vynecháte, podstatně se vám pak sníží chuť na ni. Pokud víte, že závislost na čokoládě je vaším velkým problémem, je důležité, abyste se k čokoládě jako takové už nevraceli. Dobré je klasickou mléčnou čokoládu nahradit jinými, zdravějšími sladkostmi. Je to stejné jako s jinými závislostmi. Odnaučený kuřák si taky nebude zapalovat cigaretu, aby si jednou za čas párkrát potáhl. Stejná rada platí i v případě závislosti na slaných tyčinkách, chipsech a dalších pochoutkách.

3. Nemějte sladké doma

Abyste neměli na sladké a slané chuť, nekupujte ho domů. A to ani pro děti, ani pro přátele. Jestliže budete mít doma vždycky zásobu čokolád, sušenek a chipsů, zvyšuje se pravděpodobnost, že odbočíte ze svého rozhodnutí jíst zdravě a brzy selžete. Pokušení je skutečně velké. Můžete si ale zkusit koupit kvalitní čokoládu se 75 (a více) procenty kakaa. Jednou denně jeden čtvereček této čokolády nejen že neuškodí, ale je i zdraví prospěšný. Musíte si však být jisti, že tuto čokoládu nesníte jen tak na posezení. Pokud ano, nekupujte si ji domů, ale čas od času si dopřejte jen malou a kvalitní čokoládovou tyčinku.

4. Sladké je i ovoce

Uvědomte si, že i ovoce je sladké. Nejezte ho večer, ale spíše dopoledne. Dopřávejte si ho v rámci snídaní a dopoledních svačin. Pokud o sobě víte, že máte po obědě vždy chuť na něco sladkého, je možné přidat ovoce i k polednímu jídlu. Pořád lepší než tabulka čokolády. Takový plátek krůtího masa zapečený se sýrem, pomerančem a skořicí, podávaný s rýží a variací čerstvých listových salátů vaše chuťové buňky určitě víc než uspokojí.

5. Najděte si vhodné náhražky

Místo čokolády si dejte sušenku BeBe, místo chipsů si na tenké plátky nakrájejte kedlubnu a lehce ji okořeňte. Bílou mouku nahraďte špaldovou, přidat můžete i žitnou. Místo klasického bílého cukru slaďte třeba fruktózou nebo medem. Důležité je si vždy najít takovou alternativu, která vás chuťově uspokojí a jejíž konzumací uděláte i něco pro své zdraví. Prodávají se celozrnné, ovesné sušenky, vyzkoušejte je.

Jestliže jste vyzkoušeli už všechno, ale nic nepomáhá, běžte k odborníkovi. Závislost na čokoládě může být stejně silná jako na čemkoli jiném. Někdo přestane s kouřením sám od sebe, jiný potřebuje pomoc a odborný dohled. Pokud jste první případ, výše uvedené rady vám určitě pomohou, pokud jste ten druhý, vyhledejte dobrého výživového poradce nebo lékaře.