Tipy na zdravé odpolední svačiny

Jestliže jste se rozhodli změnit svůj životní styl a začít žít zdravě, případně se snažíte zhubnout pár kilogramů, určitě budete řešit, co si dát k jednotlivým odpoledním svačinám.

Když svačinu vynecháme

Co se stane, pokud odpolední svačinu vynecháme? Jednoduše budeme mít hlad. Třeba ne hned, ale později určitě ano. Ještě dávno nebude doba večeře, ale nám už bude kručet v břiše. A když už tu večeři konečně sníme, bude nás dál honit mlsná. Jestliže se chcete tomuto scénáři vyhnout, určitě svačte. Rozestup mezi jednotlivými jídly by měl být 2-3 hodiny. Jakmile začnete pravidelně jíst, snídat, svačit, obědvat, svačit, večeřet, zjistíte, že vám na rozličné chutě vlastně vůbec nezbude čas.

Svačíme doma i v práci

Pokud svačíte doma, je to jednoduché. Stačí na to předem myslet, nakoupit si vše potřebné a svačinu si rychle vytvořit.  Když jste odpoledne v práci, chystejte si svačiny doma, nebo si zajděte koupit něco zdravého do osvědčeného obchodu. Svačina má oproti obědu tu výhodu, že je menší a většinou studená. Můžete si ji tak rychle opatřit de facto kdekoli. Samozřejmě platí, že si nedáte ve stánku párek v rohlíku, ale zajdete si třeba do samoobsluhy pro celozrnné pečivo, nějakou tu zeleninu a kousek sýra.

Tipy na odpolední svačiny

Jestliže chcete hubnout, odpoledne už nejezte příliš mnoho sacharidů. Pokud si už dáte pečivo, vybírejte kvalitní celozrnné. Můžete si ho péct i doma. Odpoledne nejezte ani velké množství ovoce. Ideální je, pokud ovoce zařadíte spíše do snídaní a do dopoledních svačin. Na odpoledne se nejlépe hodí zelenina a bílkoviny. Můžete vyzkoušet např. následující kombinace:

- Mozzarella, celozrnné pečivo, malá miska zeleniny

- 30% eidam, žitný chléb, mrkev

- Mozzarella, rajčata s čerstvou bazalkou na olivovém oleji

- Cottage, salátová okurka, kousek celozrnného pečiva

- Šunka s 90% podílem krůtího masa, žitný chléb se slunečnicovými semínky, rajče

- Bílý jogurt, lžíce semínek (slunečnicových, dýňových, lněných), cherry rajčátka

- Bílý jogurt, ředkvičky, salátová okurka

- Vajíčko a miska zeleninového salátu

- Cuketový koláč z žitného chleba, vajec, sýra, strouhané cukety a mrkve apod.

Záleží na vaší fantazii

K odpolední svačině můžete zvolit de facto cokoli, pokud budete respektovat fakt, že sladké (ovoce, cereální sušenky…) má být spíše dopoledne. Samozřejmě jsou pro různé typy lidí vhodné jiné potraviny a jiná složení jídel. Jestliže se ve svém typu nevyznáte, kontaktujte nutričního specialistu, který se nutriční typologií zabývá. Jakmile však máte určité povědomí o svém typu, o tom, co vyhovuje zrovna vám, a o zdravé výživě obecně, fantazii se meze nekladou. Správnými, zdravými a chutnými svačinami přispějete k dobrému fungování vašeho těla a vy sami se brzy budete cítit lépe – fyzicky i psychicky.